Tietosuojaseloste

Tämä on EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (679/2016), art. 12, mukainen selvitys henkilötietojen käsittelystä.

1. REKISTERINPITÄJÄ

Jyväskylän Hoivapalveluyhdistys Ry

Y-tunnus: 1037603-6

Polttolinja 39 B 32, 40520 Jyväskylä

1. 040 670 5323
  2. TIETOSUOJA-ASIOITA KOSKEVAT YHTEYDENOTOT

Tietosuojavastaava

sähköposti: simo.halttunen@hoivayhdistys.fi

Kaikissa henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä ja omien oikeuksien käyttämiseen liittyvissä tilanteissa rekisteröityä kehotetaan ottamaan yhteyttä edellä mainittuun sähköpostiosoitteeseen.

1. REKISTERIN NIMI

Asiakasrekisteri

1. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN PERUSTE JA TARKOITUS

Tarvitsemme asiakkaan henkilötietoja, jotta voimme tunnistaa asiakkaamme tarjotessamme hänelle yhteisesti sovittuja kotihoidon tukipalveluiden palveluita.

1. KÄSITELTÄVÄT HENKILÖTIEDOT

Rekisterinpitäjä kerää rekisteröidyistä vain sellaisia henkilötietoja, jotka ovat olennaisia ja tarpeellisia tässä tietosuojaselosteessa selostettujen käyttötarkoitusten kannalta.

Rekisteröidyistä käsitellään seuraavia tietoja:

• lakisääteiset tiedot kuten palvelun ostajan nimi, osoite ja puhelinnumero, syntymäaika ja sovitut palvelut.
  1. SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET

Henkilötiedot saamme kerättyä, kun tapaamme asiakkaan ja saamme häneltä henkilökohtaisesti em. tiedot.

Saatuja tietoja käytetään vain siihen tarkoitukseen, mihin ne on kerätty.

1. TIETOJEN SÄÄNNÖNMUKAISET LUOVUTUKSET

Henkilötietoja luovutetaan vain asiakaslaskutuksesta vastaavalle toimijalle.

1. REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET

Tiedot on suojattu tahalliselta ja tahattomalta tuhoutumiselta. Tiedostoista otetut varmuuskopiot säilytetään turvallisessa paikassa. Järjestelmän sisäiset tietoyhteydet on toteutettu suljetulla verkolla. Ulkopuoliset yhteydet on suojattu palomuurein. säilyttää tiedot sovellettavissa olevien, lakisääteisten ja eettisten ilmoitusvelvollisuutta ja asiakirjojen säilyttämistä koskevien vaatimusten mukaisesti.

1. TIETOJEN SÄILYTYSAIKA

Rekisterinpitäjä käsittelee henkilötietoja vain niin kauan, kun ne ovat tarpeen henkilötietojen käyttötarkoituksen kannalta.

1. HENKILÖTIETOJEN SIIRROT KOLMANSIIN MAIHIN

Tietoja ei siirretä Suomen ulkopuolelle.

1. REKISTERÖIDYN OIKEUDET

Rekisteröidyllä on oikeus saada tieto häntä koskevista tiedoista, oikeus pyytää häntä itseään koskevien tietojen oikaisemista tai poistamista taikka käsittelyn rajoittamista, oikeus vastustaa häntä itseään koskevien tietojen käsittelyä sekä oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle. Poistamis- rajoittamis- tai vastustamisoikeutta ei kuitenkaan ole sellaisten tietojen osalta, joiden käsittely on välttämätöntä tai tarpeellista.

Rekisteröidyllä on oikeus saada tietosuojaan liittyvien oikeuksien toteuttamista koskeva asia käsiteltäväksi valvontaviranomaiselle (tietosuojavaltuutetun toimisto), mikäli emme ole noudattaneet tietosuojaa koskevia säännöksiä.